Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • doczytałem na forum że MY2012 jest miodzio... ale nic nie znalazłem ciekawego...
    Chyba ze kupić i dla spokoju ducha wymienić na Ori w ASO - jaki byłby całk koszt brutto z robocizną?
    Sprzedam [S] Superb II FL Kombi 2.0TDI 170KM DSG kraj, 2014 345,9kkm

    Komentarz


    • orzel720, bez szaleństw
      tak myśląc to lepiej wymienić cały silnik, bo może się coś stać. jak nie będzie nic niepokojącego to ja bym nie robił, bo poco ;-)
      jak chcesz kupić to sprawdź jeszcze turbinkę, a zwłaszcza WG, też przypadłość CAXA

      Komentarz


      • co to WG?
        Sprzedam [S] Superb II FL Kombi 2.0TDI 170KM DSG kraj, 2014 345,9kkm

        Komentarz


        • Zamieszczone przez orzel720
          co to WG?
          LUKI zapodał taki filmik ;-)
          [youtube] [/youtube]

          temat masz TU

          Komentarz


          • orzel720, po tylu gnojówkach chcesz iść w CAXA? :shock:
            prezes73, jak się sprawdza WG bez wyciągania turbo? Wiesz to?
            - Superb
            - Panda 1.2

            Komentarz


            • Zamieszczone przez crom.de
              orzel720, po tylu gnojówkach chcesz iść w CAXA?
              potrzebuję auta w 90% do małego miasta tak więc ropniak średnio się nadaje - chociaż najwięcej frajdy daje
              Generalnie - chce benzynkę ALE kto wie jak coś trafi się sensownego w ropie?
              Napewno musi być FL raczej liftback, Elegance fajnie by było jakby miał xeny, multikierę no i ładny lakier!
              Sprzedam [S] Superb II FL Kombi 2.0TDI 170KM DSG kraj, 2014 345,9kkm

              Komentarz


              • crom.de, 3 bieg i rura, najlepiej jeszcze pod gorke, jak podczas przyspieszania czujesz falowanie chwilową utratę mocy,, jest to właśnie problem z WG

                Komentarz


                • Zamieszczone przez orzel720
                  Zamieszczone przez crom.de
                  orzel720, po tylu gnojówkach chcesz iść w CAXA?
                  potrzebuję auta w 90% do małego miasta tak więc ropniak średnio się nadaje - chociaż najwięcej frajdy daje
                  Generalnie - chce benzynkę ALE kto wie jak coś trafi się sensownego w ropie?
                  Napewno musi być FL raczej liftback, Elegance fajnie by było jakby miał xeny, multikierę no i ładny lakier!
                  Ja mam taką ale na sprzedaż za ok 2 lata ;-)
                  strazakp

                  Była O1 1.9 tdi 110KM ASV 2001r. - służyła mi dzielnie 6 lat.
                  Jest O2 1.4 tsi, 156KM/260Nm (podobno), CAXA, 2009r.

                  Komentarz


                  • Koledzy odświeże trochę temat rozrządu w 1.4 tsi caxa 122 KM. Co jakis czas przy rozruchu (bez względu czy poranny czy po całym dniu jezdzenia) słychać chrobotanie łańcucha. Trwa to chwile. Czy waszym zdaniem zmiana oleju pomoże? Słyszałem taka teorie że zmiana oleju powoduje m.in. cichsza pracę silnika itp. i może wyeliminować mój problem. Czy ktoś może coś podpowiedzieć?pozdrawiam ????
                    Marcin

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez MarcinJJ
                      Czy waszym zdaniem zmiana oleju pomoże?
                      Jakiego oleju używasz, jakie warunki eksploatacji i jak często zmienisz olej ?

                      Komentarz


                      • Ostatnie 2 zmiany Castrol Magnatec 5W40. Rocznie ok. 12 tys. km, troche w warunkach podmiejskich troche w trasie - w celach prywatnych. Olej zmieniam co 10-15 tys.
                        Marcin

                        Komentarz


                        • U kolegi po wymianie oleju i zmianie na olej innej firmy o tych samych parametrach przy rozruchu przestał "odzywać" się rozrząd.p.s.Oba oleje renomowanych firm,a wymiany regularnie co 15tys km.
                          Respect All,Fear No One!

                          Komentarz


                          • Zamieszczone przez fan
                            U kolegi po wymianie oleju i zmianie na olej innej firmy o tych samych parametrach przy rozruchu przestał "odzywać" się rozrząd
                            A konkretnie o jaki (ten lepszy) olej chodzi :?:

                            Osobiście zawiodłem się na Fuchs 0W40. Często terkocze u mnie po uruchomieniu silnika :evil: , podobnie było na Castrol FST 5W30.
                            Pod tym względem (terkotanie) o wiele, wiele lepiej u mnie było przy Mobil 1 ESP 5W30.
                            Nie wiem czy to klepie łańcuch, napinacz, czy też hydraulika zaworów - jak to rozpoznać :?:
                            Chyba wrócę do 5W30 lub podejmę jeszcze próbę z 5W40.
                            Czasem zaterkocze i silnik nie odpala za 1 razem, kolejna próba bez hałasu i odpala.

                            [ Dodano: Wto 18 Paź, 16 22:18 ]
                            Zamieszczone przez fan
                            U kolegi po wymianie oleju i zmianie na olej innej firmy o tych samych parametrach przy rozruchu przestał "odzywać" się rozrząd
                            A konkretnie o jaki (ten lepszy) olej chodzi :?:

                            Osobiście zawiodłem się na Fuchs 0W40. Często terkocze u mnie po uruchomieniu silnika :evil: , podobnie było na Castrol FST 5W30.
                            Pod tym względem (terkotanie) o wiele, wiele lepiej u mnie było przy Mobil 1 ESP 5W30.
                            Nie wiem czy to klepie łańcuch, napinacz, czy też hydraulika zaworów - jak to rozpoznać :?:
                            Chyba wrócę do 5W30 lub podejmę jeszcze próbę z 5W40.
                            Czasem zaterkocze i silnik nie odpala za 1 razem, kolejna próba bez hałasu i odpala.

                            Komentarz


                            • Jestem świeżo po wymianie rozrządu 03C198229C.

                              Koło 18/19 zastępuje 18/18 ze względu na zupełnie inną konstrukcje łańcucha. sam łańcuch jest dłuższy od starego, dłuższe są też ślizgi, napinacz ma większy otwór na olej, jest trochę wysunięty w pozycji zablokowanej. Zobaczymy ile to polata ;-)

                              Komentarz


                              • Ja miałem 2 razy poprawiany rozrząd w ASO też zaklekota dlatego że nie wymienili wariatora. Ponoć można z tym spokojnie jeźdźić i się nie przejmować.

                                Komentarz


                                • Koledzy a od kiedy stosują nowe koła pompy?

                                  Komentarz



                                  • Witam . Czy ktoś z Was wymieniał rozrząd na zmodyfikowany ? Jest taki zestaw do silników CAXC gdzie za przystępną cenę można go kupić z wariatorem . Warunek ,że trzeba wymienić cały komplet ponieważ inne są koła łańcuch i ślizgi itp.
                                    Zestaw ten jest w cenie 800 -1000 zł zależnie od rabatów , gdzie normalnie sam wariator to koszt ok 2000 zł .
                                    Problem w tym ,że w ASO nie wychodzi im po vinie ,że to pasuję ,natomiast po kodzie silnika jest ok .

                                    Komentarz


                                    • Panowie Superb II FL z 2014r. 1.4 tsi kupuje, czy coś wam wiadomo, żeby były w takich latach jeszcze problemy ?
                                      Sławka wozi Superb 2 FL
                                      http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                                      Komentarz


                                      • Jak się sprawują nowe zestawy rozrządu, czy zdarzają się zaterkotania przy uruchamianiu silnika ?
                                        Na forum Rapida też jest temat o zaterkotaniach przy uruchamianiu silnika w autach nawet kilkumiesięcznych, więc w tym zakresie chyba nic się nie zmieniło .

                                        Komentarz


                                        • Witajcie, posiadam auto z silnikiem 1.4TSI z 2010r, w 2013 poprzedni właściciel wymienił rozrząd, problem nawet opisany w tym temacie. Rozrzad byl robiony przy przelocie 53kk, teraz mam 97kkm i na zimnym rozruchu terkocze pod maską... czy juz czeka mnie wymiana? Mialam nadzieje, ze w 2013r został wlozony lepszy łancuszek i trochę pojeżdżę. Auto zalewane od nowosci 5w30 co 30kkm, w poniedzialek zmieniam olej na 0w40, poprzednia wymiana była w lutym 2016 przy przebiegu 88kkm. Poczekać czy beda jakies zmiany w rozruchu czy od razu myslec o wymianie rozrządu?

                                          Komentarz


                                          • Natalia - moim zdaniem zmień olej (najlepiej z płukanką) i obserwuj. Wymiana rozrządu to droga impreza, może olej ma dosyć i silnik musi się oczyścić. Zmieniaj max co 15 tys. km lub 1 rok. Może być tak, że po zmianie oleju przez jakiś czas będzie jeszcze terkotało i przestanie.
                                            Podaj jaki był dotychczas stosowany 5W30, jaki ma być 0W40, jak długo trwa terkotanie po uruchomieniu silnika, czy występuje zawsze czy też od czasu do czasu, jak auto jest eksploatowane (miasto, trasa)?
                                            Podziel się też później wiedzą o efektach zmiany.

                                            Komentarz


                                            • Przeczytałem chyba już cały wątek. W moim przypadku hałas pojawia się tylko po nocy i przypomina mi raczej pracę hydropopychaczy - choć może się mylę. Może później wrzucę nagranie.

                                              Pytanie mam jednak co do zestawu naprawczego. Ja obecnie mam Passata B6, rocznik modelowy 2010 (produkcja czerwiec 2009), silnik CAX 314116 (więc według ruskiej strony kwalifikuje się do zestawu C).
                                              Przestudiowałem ETKA i znalazłem kilka różnic w silnikach z napinaczem z końcówką "E" i "G":
                                              - obudowa rozrządu.
                                              W moim aucie obudowa ma oznaczenie (nie mogę go znaleźć w ETKA): 03C109211 BQ natomiast w autach gdzie przewidziano wariator 03C109088G obudowa ma oznaczenie 03C109210 CQ. Jako nowa ponad 2000 PLN, używanych praktycznie brak.
                                              - napęd pompy oleju (ale to już opisano)
                                              Inny jest łańcuch i napinacz, koło też się przyda zmienić więc można doliczyć ~550 PLN
                                              - filtr oleju
                                              Jak rozumiem ma to związek z obudową ale prosiłbym o sprostowanie.

                                              Póki co zastanawiam się czy już to robić czy może poczekać ale wolę wiedzieć czy szykować się na ~2000 PLN czy może raczej 5200 PLN (na tyle wyceniono to w Plichta Gdańsk).

                                              Komentarz


                                              • Widzę, że nie mogę już edytować swojego posta więc link do pracy silnika umieszczam poniżej:


                                                Proszę o Waszą ocenę - moim zdaniem jeszcze jest ok ale sam nie wiem oglądając YT.

                                                Komentarz


                                                • radekrp90 To nie jest dźwięk na wymianę rozrządu. Zapewne odsłuchiwałeś typowe dźwięki rozruchu przy uszkodzonym rozrządzie (dostępne na YT...).
                                                  Na jakim oleju jeździsz i jaki tryb wymian?
                                                  O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                                  O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                                  =================================================

                                                  Komentarz


                                                  • Tak właśnie myślałem, bo mniej-więcej kojarzę jak brzmi "łańcuch" (w 3.0 TDI czy 2.2 TDCI).
                                                    Był lany Castrol 5W-30 co 20.000 km. Teraz mam Motul x-cess 8100 5W-40 (norma 502.00 jak db. pamiętam), na oleju zrobione dopiero 500 km. Samo auto ma zrobione 95.000 km i przy silniku były robione tylko świece i pasek osprzętu.

                                                    BTW: Jak to jest z zestawem 03C198229C? Obudowa w tym CAXA nie przeszkadza w montażu?

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X